Spider4
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:49, 17 Lut 2007 Temat postu: Zasady |
|
|
1. Talia
A) Liczba kart w talii
Każda talia składa się z 41 kart - w tym:
-Jedna karta Bohatera i 40 kart czarów, przyzwań i artefaktów.
B) Powtarzalność
Te same karty w talii nie mogą występować więcej niż dwa razy.
C) Ręka
Na ręce nie może być wiecej niz pięć kart.
2. Bohaterowie
A)Stan początkowy pieniędzy i pyłu oraz ich regeneracja
Wojownik
-Pieniądze: 10 (regeneracja: 4)
-Pył 2 (regeneracja 1)
Mag
-Pieniądze: 2 (regeneracja: 1)
-Pył 10 (regeneracja 4)
Złodziej
-Pieniądze: 7 (regeneracja: 3)
-Pył 3 (regeneracja 2)
Kupiec
-Pieniądze: 12 (regeneracja: 5)
-Pył 1 (regeneracja 0)
Zabójca
-Pieniądze: 3 (regeneracja: 2)
-Pył 7(regeneracja 3)
3. Obrażenia zadawane w trakcie walki
Wszelkie obrażenia w grze to wariacje rzutów kośćmi standardowymi (k6) i ich wariacjami czyli k3, k6,2k6 itd. Do wyniku rzutu dodaje sie stałą wynikającą z ataku stwora.
Pzrykład
Potwór z atakiem 3 i kością obrażeń 1k6 atakuje. Na kości wypadło 2, dzieki atakowi zadaje razem 5 pkt obrazeń przeciwnikowi
4. Przebieg Walki
A)Dobieranie kart
-Na starcie gracze losują pieć kart (karta bohatera leży cały czas na stole)
-Co turę gracze dobierają jedną kartę
B)Opłacanie i wystawianie kart
C)Atak łuczników (drugi rząd) - strzelają (wyjaśnie niżej)
D)Wybór atakujących (Pierwszy rząd)
E)Wybór obrońców (pierwszy rząd))
F)Zatapowanie kart (odwrócenie o 90 stopni)
5. Walka:
A) Szyk bojowy
-W pierwszym rzędzie znajdują się wojownicy (jednostki walczące w zwarciu)
-Drugi rząd - magowie, łucznicy oraz machiny. Aby jednostka ustawiona w drugim rzędzie stanęła w pierwszym musi poświecić turę.
B) Atak
Atak można podzielić na kilka faz. Wyróżniamy:
a)atak łuczników - łucznicy zawsze atakują jako pierwsi. Celem ich ataku może paść każda jednostka, nawet stojaca w drugim rzędzie.
b)atak wojowników
c)obrona wojowników przeciwnika - każdy wojownik przeciwnika stojacy w pierwszym rzędzie moze zablokowac atak. Każdy broniący może w danej turze blokować tylko jednego atakującego
d) Przeniesienie poległych do grobu
C)Wystawianie Mięsa i Strzelectwo
a) Wystawianie Mięsa
Każdy nowo przyzwany potwór automatycznie znajduje sie w drugim rzędzie. Aby móc atakować bez odpowiedniej umiejętnosci musi przejść do pierwszego rzędu poświęcając na to jedną turę.
b) Łucznicy i atak z dystansu
-Łucznicy oraz wszelkie istoty/machiny z umiejętnoscia walki dystansowej mogą same wybrać kogo atakują bez względu na to w którym rzedzie znajduje się cel.
-Atak na Bohatera - aby trafić bohatera w walce dystansowej musi być spełniony jeden z następujących warunków:
*Atakujący musi sie znajdować w pierwszym rzędzie
*Jeden z rzędów broniącego został doszczętnie zniszczony (nie ma w nim ani jednej jednostki)
*Karta posiada odpowiednią umiejętność.
-Karty z umiejętnoścą walki dystansowej nie otrzymują obrażeń wynikajacych z "oddania"
D)Obrona w walce w zwarciu
a) zasady blokowania
-Każda jednostka broniaca która otrzyma obrażenia "oddaje" atakującemu. Jako, że cios ten jest raczej reakcją na atak i następuje po nim obrażenia "oddane" stanowią tylko wynik rzutu kośćmi bez dodawania ataku bazowego. Po zablokowaniu Mięso musi przejść w stan odpoczynku i nie może atakować ww swej turze. Wyjątek stanowią karty z odpowiednią umiejętnością.
b) Brak bloku
-W wypadku gdy broniący nie wystawi rzadnego Mięsa z pierwszego rzędu do zablokowania ataku Atakujący może wybrać czy celem jest bohater czy też jakaś jednostka z rzędu drugiego.
c) Kolejność ataków podczas blokowania
-Podczas blokowania jako pierwszy zadaje obrazenia atakujący, dopiero potem zaś broniący. W wypadku śmierci broniącego nie oddaje on napastnikowi, chyba, że posiada odpowiednią umiejętność.
5. Nazwy i Pojęcia
-Bohater - Jednostka znajdująca się cały czas na polu walki. Tak zwany Dowodzący. Nie bierze bezpośredniego udziału w walce, lecz może wspierac swe odziały różnymi umiejętnosciami.
-Pole Walki - Jest to miejsce gdzie rozgrywa się bitwa. Znajdują sie tam wszystkie jednostki zdolne do walki/obrony które zostały wcześniej opłacone oraz sam Bohater
-Mięso - nazwa wywodzi się od "Mięsa Armatniego". Jest to każda jednostka w talii, na polu walki i w grobie. "Mięsem" może być nazwany np. przyzwany przez nas Łucznik lub Trol.
-Atak Bazowy - Standardowy atak jest oznaczony np. 2+ k6 lub jak kto woli k6 +2. Oznacza to, ze podstawowe obrażenia jakie może zadać Mięso to 2 i do tego doliczane są obrażenia wynikajace z rzutu kością, np. gdy wypadnie na kości 3 a atak bazowy to 2 Mięso zadaje łącznie 5 obrażeń. Wyjątek stanowi Blokowanie w którym nie rzuca się kością a liczony jest jedynie atak bazowy.
-Obrona - lub jak kto woli pancerz. Określa ile dana jednostka może przyjąć na siebie obrażeń nim odniesie jakiś uszczerbek na zdrowiu. Przykład: Potwór z obroną 3 i PŻ:10 został trafiony za 5 pkt. Oznacza to, ze Od jego PŻ odejmowane są 2 pkt gdyż 3 zostały wchłonięte przez pancerz.
-PŻ - lub też HP (HitPoints). Są to poprostu Punkty Życia. Określają one ile obrażeń może przyjąc dane Mięso nim zostanie przeniesione na Cmentarz.
-Cmentarz - tam odkładane są karty po śmierci lub ich wykorzystaniu gdy są jednorazowe.
-Ręka - zwana też Handem. Są to karty jakie gracz trzyma w ręku. MAksymalnie jest ich pięć.
Biblioteka - jest to kupka kart z której gracze co ture dobierają jedną kartę.
Przelew - Nazwa oznaczająca zbyt dużą ilość kart na ręce. W wypadku Przelewu przed dobraniem karty przeciwnik wybiera losowo kartę która zostaje wtasowana do talii.
-K6 i inne - oznacza to ilość kości i ich ścianek jakii rzucamy. I tak k3 to rzut zwykłą kością podzielony na dwa, k6 to rzut jedną kością a 2k6 to wynik rzutu dwiema koścmi.
6. Co gdy umiejętność na karcie jest sprzeczna z zasadami gry?
-W takim wypadku uznaje się, że karta ma zawsze rację. od tej reguły nie ma wyjątków.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Spider4 dnia Nie 20:15, 18 Lut 2007, w całości zmieniany 4 razy
|
|