Obecny czas to Nie 6:53, 24 Lis 2024 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum Oficjalne forum gry Blind Crew Strona GłównaForum Oficjalne forum gry Blind Crew Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Zasady
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum gry Blind Crew Strona Główna » Art of War
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spider4



Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:49, 17 Lut 2007    Temat postu: Zasady

1. Talia
A) Liczba kart w talii
Każda talia składa się z 41 kart - w tym:
-Jedna karta Bohatera i 40 kart czarów, przyzwań i artefaktów.
B) Powtarzalność
Te same karty w talii nie mogą występować więcej niż dwa razy.
C) Ręka
Na ręce nie może być wiecej niz pięć kart.

2. Bohaterowie
A)Stan początkowy pieniędzy i pyłu oraz ich regeneracja
Wojownik
-Pieniądze: 10 (regeneracja: 4)
-Pył 2 (regeneracja 1)

Mag
-Pieniądze: 2 (regeneracja: 1)
-Pył 10 (regeneracja 4)

Złodziej
-Pieniądze: 7 (regeneracja: 3)
-Pył 3 (regeneracja 2)

Kupiec
-Pieniądze: 12 (regeneracja: 5)
-Pył 1 (regeneracja 0)

Zabójca
-Pieniądze: 3 (regeneracja: 2)
-Pył 7(regeneracja 3)


3. Obrażenia zadawane w trakcie walki
Wszelkie obrażenia w grze to wariacje rzutów kośćmi standardowymi (k6) i ich wariacjami czyli k3, k6,2k6 itd. Do wyniku rzutu dodaje sie stałą wynikającą z ataku stwora.
Pzrykład
Potwór z atakiem 3 i kością obrażeń 1k6 atakuje. Na kości wypadło 2, dzieki atakowi zadaje razem 5 pkt obrazeń przeciwnikowi


4. Przebieg Walki
A)Dobieranie kart
-Na starcie gracze losują pieć kart (karta bohatera leży cały czas na stole)
-Co turę gracze dobierają jedną kartę
B)Opłacanie i wystawianie kart
C)Atak łuczników (drugi rząd) - strzelają (wyjaśnie niżej)
D)Wybór atakujących (Pierwszy rząd)
E)Wybór obrońców (pierwszy rząd))
F)Zatapowanie kart (odwrócenie o 90 stopni)

5. Walka:
A) Szyk bojowy
-W pierwszym rzędzie znajdują się wojownicy (jednostki walczące w zwarciu)
-Drugi rząd - magowie, łucznicy oraz machiny. Aby jednostka ustawiona w drugim rzędzie stanęła w pierwszym musi poświecić turę.
B) Atak
Atak można podzielić na kilka faz. Wyróżniamy:
a)atak łuczników - łucznicy zawsze atakują jako pierwsi. Celem ich ataku może paść każda jednostka, nawet stojaca w drugim rzędzie.
b)atak wojowników
c)obrona wojowników przeciwnika - każdy wojownik przeciwnika stojacy w pierwszym rzędzie moze zablokowac atak. Każdy broniący może w danej turze blokować tylko jednego atakującego
d) Przeniesienie poległych do grobu
C)Wystawianie Mięsa i Strzelectwo
a) Wystawianie Mięsa
Każdy nowo przyzwany potwór automatycznie znajduje sie w drugim rzędzie. Aby móc atakować bez odpowiedniej umiejętnosci musi przejść do pierwszego rzędu poświęcając na to jedną turę.
b) Łucznicy i atak z dystansu
-Łucznicy oraz wszelkie istoty/machiny z umiejętnoscia walki dystansowej mogą same wybrać kogo atakują bez względu na to w którym rzedzie znajduje się cel.
-Atak na Bohatera - aby trafić bohatera w walce dystansowej musi być spełniony jeden z następujących warunków:
*Atakujący musi sie znajdować w pierwszym rzędzie
*Jeden z rzędów broniącego został doszczętnie zniszczony (nie ma w nim ani jednej jednostki)
*Karta posiada odpowiednią umiejętność.
-Karty z umiejętnoścą walki dystansowej nie otrzymują obrażeń wynikajacych z "oddania"
D)Obrona w walce w zwarciu
a) zasady blokowania
-Każda jednostka broniaca która otrzyma obrażenia "oddaje" atakującemu. Jako, że cios ten jest raczej reakcją na atak i następuje po nim obrażenia "oddane" stanowią tylko wynik rzutu kośćmi bez dodawania ataku bazowego. Po zablokowaniu Mięso musi przejść w stan odpoczynku i nie może atakować ww swej turze. Wyjątek stanowią karty z odpowiednią umiejętnością.
b) Brak bloku
-W wypadku gdy broniący nie wystawi rzadnego Mięsa z pierwszego rzędu do zablokowania ataku Atakujący może wybrać czy celem jest bohater czy też jakaś jednostka z rzędu drugiego.
c) Kolejność ataków podczas blokowania
-Podczas blokowania jako pierwszy zadaje obrazenia atakujący, dopiero potem zaś broniący. W wypadku śmierci broniącego nie oddaje on napastnikowi, chyba, że posiada odpowiednią umiejętność.

5. Nazwy i Pojęcia
-Bohater - Jednostka znajdująca się cały czas na polu walki. Tak zwany Dowodzący. Nie bierze bezpośredniego udziału w walce, lecz może wspierac swe odziały różnymi umiejętnosciami.
-Pole Walki - Jest to miejsce gdzie rozgrywa się bitwa. Znajdują sie tam wszystkie jednostki zdolne do walki/obrony które zostały wcześniej opłacone oraz sam Bohater
-Mięso - nazwa wywodzi się od "Mięsa Armatniego". Jest to każda jednostka w talii, na polu walki i w grobie. "Mięsem" może być nazwany np. przyzwany przez nas Łucznik lub Trol.
-Atak Bazowy - Standardowy atak jest oznaczony np. 2+ k6 lub jak kto woli k6 +2. Oznacza to, ze podstawowe obrażenia jakie może zadać Mięso to 2 i do tego doliczane są obrażenia wynikajace z rzutu kością, np. gdy wypadnie na kości 3 a atak bazowy to 2 Mięso zadaje łącznie 5 obrażeń. Wyjątek stanowi Blokowanie w którym nie rzuca się kością a liczony jest jedynie atak bazowy.
-Obrona - lub jak kto woli pancerz. Określa ile dana jednostka może przyjąć na siebie obrażeń nim odniesie jakiś uszczerbek na zdrowiu. Przykład: Potwór z obroną 3 i PŻ:10 został trafiony za 5 pkt. Oznacza to, ze Od jego PŻ odejmowane są 2 pkt gdyż 3 zostały wchłonięte przez pancerz.
-PŻ - lub też HP (HitPoints). Są to poprostu Punkty Życia. Określają one ile obrażeń może przyjąc dane Mięso nim zostanie przeniesione na Cmentarz.
-Cmentarz - tam odkładane są karty po śmierci lub ich wykorzystaniu gdy są jednorazowe.
-Ręka - zwana też Handem. Są to karty jakie gracz trzyma w ręku. MAksymalnie jest ich pięć.
Biblioteka - jest to kupka kart z której gracze co ture dobierają jedną kartę.
Przelew - Nazwa oznaczająca zbyt dużą ilość kart na ręce. W wypadku Przelewu przed dobraniem karty przeciwnik wybiera losowo kartę która zostaje wtasowana do talii.
-K6 i inne - oznacza to ilość kości i ich ścianek jakii rzucamy. I tak k3 to rzut zwykłą kością podzielony na dwa, k6 to rzut jedną kością a 2k6 to wynik rzutu dwiema koścmi.

6. Co gdy umiejętność na karcie jest sprzeczna z zasadami gry?
-W takim wypadku uznaje się, że karta ma zawsze rację. od tej reguły nie ma wyjątków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spider4 dnia Nie 20:15, 18 Lut 2007, w całości zmieniany 4 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne forum gry Blind Crew Strona Główna » Art of War
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.